Planerar ni installera säkerhetsdörrar?
Här hittar du information som rör säkerhetsdörr till bostadsrätt. Vi har sammanställt information som särskilt berör bostadsrättsföreningar, BRF.
En bra & trygg investering
Från tillverkning till färdig leverans. När er bostadsrättsförening ska välja leverantör av säkerhetsdörrar kan ni vara förvissade om att vi kan dörrar och tar ansvar hela vägen.
Vi gör vårt yttersta för att ni ska få en så behaglig resa genom upphandlingen som möjligt. Bl.a. så går vi tillsammans igenom exakt när vems dörr kommer att installeras flera veckor innan leveransen så varje lägenhetsinnehavare vet när, dag och tid, vi kommer att göra installationen. Ofta har lägenheter flera dörrar, t.ex. köksdörr eller balkongdörr. Vi ser vi alltid till att göra samtliga dörrar samtidigt hos respektive lägenhetsinnehavare.
Säkerhetsdörrar till Bostadsrättsföreningar BRF
Bostadsrättsföreningar är vårt största kundsegment. Det är inte ovanligt att föreningen finansierar byte av alla lägenhetsdörrar för att skapa större säkerhet och ge ett säkrare inbrottsskydd till sina medlemmar. I vissa fall står den enskilda lägenhetsinnehavaren själv för dörrbytet, men genom ramavtal mellan förening och Torterolo & Re, kan enskilda lägenhetsinnehavare inom föreningen erbjudas säkerhetsdörrar till ett förmånligt pris med påverkan att bibehålla ett enhetligt trapphus.
Lösningar erbjuds även till arkitekter och fastighetsägare. Är du privatperson är du välkommen att kontakta oss för att komma i kontakt med närmaste återförsäljare.
Årets bostadsrättsförening valde säkerhetsdörrar från Woodsteel Torterolo&Re
Bostadsrättsföreningen Sjömannen 7 i Stockholm valde att installera nya säkerhetsdörrar i säkerhetsklass 4 och en yta av italiensk valnöt.
”Efter att satt sig in i marknaden med säkerhetsdörrar och ser vad man verkligen får för pengarna, var inte valet svårt och resultatet är imponerande”
Info när ni ska köpa säkerhetsdörrar
Kvalitét, inte bara med våra säkerhetsdörrar och installationer utan också genom hela processen. Vår målsättning är att ni som bostadsrättsförening ska känna er trygga och säkra på att ni valt rätt leverantör när ni bestämt er för att köpa säkerhetsdörrar av oss.
Vi är specialister på säkerhetsdörrar och vår erfarenhet är stor, därför kan vi lämna våra offerter inkl. komplett arbete, utan tillkommande extra kostander.
Ni som bostadsrättsförening ska vara förvissade om vad ni får när avtalet ingås.
Finansiering
Det vanligaste sättet att finansiera ett dörrbyte i en bostadsrättsförening är där föreningen genomför hela bytet och tar hela kostnaden. I andra fall sker det att vi med bostadsrättsföreningen upprättar ett ramavtal där varje medlem får beställa dörr ifrån. Fördelen med ett ramavtal är att föreningen försäkrar sig om att inte tio olika fabrikat, modeller och färger installeras i trapphuset utan föreningen fastställer en ”dörrstandard”.
Processen i en upphandling är unik för varje bostadsrättsförening då olika lösningar passar olika föreningar. Grunden består av att genom vårt breda kunnande om just säkerhetsdörrar, förmedla och veta vilken produkt som passar just er förening.
Steg1, Förfrågan/Presentation av er fastighet
Steg2, Offert
Steg3, Order/avtal
Steg4, Planeringsmöte
Steg5, Leverans/montagestart
Steg6, Uppföljningsmöte
Steg7, Slutjusteringar
Steg8, Uppföljningsmöte
Att säkerhetsdörren blir rätt installerad är av stor vikt både för att uppfylla angivna klassningar och de designkrav som ställs. Därför rekommenderar vi att ni kontaktar oss och besöker några av våra referensobjekt.
Alla våra certifierade installatörer och partners har genomgått utbildning, specialiserad för Torterolo & Re säkerhetsdörrar. Installatörer och partners finns representerade runt om i landet.
I samband med installationen av din nya säkerhetsdörr kommer du att erhålla ett häfte med serviceråd, handhavandeinstruktion och kontaktinformation om närmaste auktoriserade servicestation.
Servicestationerna har de vanligaste tillbehören som cylindrar, beslag, lås och nyckelkopiering. Eventuella övriga reservdelar finns hos Torterolo & Re i Mariestad.
Planering före leverans och montagestart
Några veckor innan installationens start genomförs ett projektmöte mellan er som beställare och oss som leverantör. Här bestämmer vi t.ex. exakt datum för montagestart och utskick med information till föreningens medlemmar. Se även startsidan innan du väljer din säkerhetsdörr .