Planerar ni installera säkerhetsdörrar?

Här hittar du information som rör säkerhetsdörr till bostadsrätt. Vi har sammanställt information som särskilt berör bostadsrättsföreningar, BRF.

  • Intresse

    När ni gjort en intresseanmälan via mail eller ringt oss så bokar vi ett möte, hos oss i vårt showroom eller i er fastighet.

  • Första mötet

    Efter vårt första möte tar vi fram en tydlig och korrekt offert.

  • Avtal

    Nu är det dax att bestämma detaljerna och vi tar fram ett avtal som är specialanpassat för just er som bostadsrättsförening.

  • Äntligen nya dörrar!

    Dax för installation av de nya säkerhetsdörrarna. För var dag som går installeras dörrar enligt det tidigare planerade schemat.

  • I mål!

    Efter installationen har vi en översyn och finns det några fel eller brister åtgärdas detta. Grattis till en fantastisk investering!

  • Referens?

    Många av våra kära kunder är också våra referenser. Redan i offerten eller i avtalet brukar en viss rabatt utgå om man kan tänka sig att vara referens för sitt kvarter och på så vis hjälpa sina grannfastighet till ett säkrare boende.

En bra & trygg investering

Från tillverkning till färdig leverans. När er bostadsrättsförening ska välja leverantör av säkerhetsdörrar kan ni vara förvissade om att vi kan dörrar och tar ansvar hela vägen.

Vi gör vårt yttersta för att ni ska få en så behaglig resa genom upphandlingen som möjligt. Bl.a. så går vi tillsammans igenom exakt när vems dörr kommer att installeras flera veckor innan leveransen så varje lägenhetsinnehavare vet när, dag och tid, vi kommer att göra installationen. Ofta har lägenheter flera dörrar, t.ex. köksdörr eller balkongdörr. Vi ser vi alltid till att göra samtliga dörrar samtidigt hos respektive lägenhetsinnehavare.

Säkerhetsdörrar till Bostadsrättsföreningar BRF

Bostadsrättsföreningar är vårt största kundsegment. Det är inte ovanligt att föreningen finansierar byte av alla lägenhetsdörrar för att skapa större säkerhet och ge ett säkrare inbrottsskydd till sina medlemmar. I vissa fall står den enskilda lägenhetsinnehavaren själv för dörrbytet, men genom ramavtal mellan förening och Torterolo & Re, kan enskilda lägenhetsinnehavare inom föreningen erbjudas säkerhetsdörrar till ett förmånligt pris med påverkan att bibehålla ett enhetligt trapphus.

Lösningar erbjuds även till arkitekter och fastighetsägare. Är du privatperson är du välkommen att kontakta oss för att komma i kontakt med närmaste återförsäljare.

Årets bostadsrättsförening valde säkerhetsdörrar från Woodsteel Torterolo&Re

Årets bostadsrättsförening 2021Bostadsrättsföreningen Sjömannen 7 i Stockholm valde att installera nya säkerhetsdörrar i säkerhetsklass 4 och en yta av italiensk valnöt.

”Efter att satt sig in i marknaden med säkerhetsdörrar och ser vad man verkligen får för pengarna, var inte valet svårt och resultatet är imponerande”

Prisförfrågan – säkerhetsdörrar med fler val

Klicka här om du önskar göra en förfrågan om våra standarddörrar i WS3-serien

    Kontaktuppgifter

    Du förbinder dig inte till någonting genom att skicka in denna prisförfrågan.

    Efter att du skickat in din förfrågan kommer du bli kontaktad och få en offert.

    För frågor är du välkommen att kontakta något av våra säljkontor som du hittar här tillsammans med övriga kontaktuppgifter.


    Info när ni ska köpa säkerhetsdörrar

    Kvalitét, inte bara med våra säkerhetsdörrar och installationer utan också genom hela processen. Vår målsättning är att ni som bostadsrättsförening ska känna er trygga och säkra på att ni valt rätt leverantör när ni bestämt er för att köpa säkerhetsdörrar av oss.

    Vi är specialister på säkerhetsdörrar och vår erfarenhet är stor, därför kan vi lämna våra offerter inkl. komplett arbete, utan tillkommande extra kostander.
    Ni som bostadsrättsförening ska vara förvissade om vad ni får när avtalet ingås.

    Finansiering

    Det vanligaste sättet att finansiera ett dörrbyte i en bostadsrättsförening är där föreningen genomför hela bytet och tar hela kostnaden. I andra fall sker det att vi med bostadsrättsföreningen upprättar ett ramavtal där varje medlem får beställa dörr ifrån. Fördelen med ett ramavtal är att föreningen försäkrar sig om att inte tio olika fabrikat, modeller och färger installeras i trapphuset utan föreningen fastställer en ”dörrstandard”.

    Processen i en upphandling är unik för varje bostadsrättsförening då olika lösningar passar olika föreningar. Grunden består av att genom vårt breda kunnande om just säkerhetsdörrar, förmedla och veta vilken produkt som passar just er förening.

    Steg1, Förfrågan/Presentation av er fastighet

    Steg2, Offert

    Steg3, Order/avtal

    Steg4, Planeringsmöte

    Steg5, Leverans/montagestart

    Steg6, Uppföljningsmöte

    Steg7, Slutjusteringar

    Steg8, Uppföljningsmöte

    Att säkerhetsdörren blir rätt installerad är av stor vikt både för att uppfylla angivna klassningar och de designkrav som ställs. Därför rekommenderar vi att ni kontaktar oss och besöker några av våra referensobjekt.

    Alla våra certifierade installatörer och partners har genomgått utbildning, specialiserad för Torterolo & Re säkerhetsdörrar. Installatörer och partners finns representerade runt om i landet.
    I samband med installationen av din nya säkerhetsdörr kommer du att erhålla ett häfte med serviceråd, handhavandeinstruktion och kontaktinformation om närmaste auktoriserade servicestation.
    Servicestationerna har de vanligaste tillbehören som cylindrar, beslag, lås och nyckelkopiering. Eventuella övriga reservdelar finns hos Torterolo & Re i Mariestad.

    Planering före leverans och montagestart

    Några veckor innan installationens start genomförs ett projektmöte mellan er som beställare och oss som leverantör. Här bestämmer vi t.ex. exakt datum för montagestart och utskick med information till föreningens medlemmar. Se även startsidan innan du väljer din säkerhetsdörr .